en vecka full med lek, bus och mys...

Den här veckan har vi hunnit med en hel del både nytta och nöjen.
Morbror Mattias kom förbi och fikade med oss i måndags och då blev det mycke snack om renovering, han hade startat ett projekt i deras vardagsrum så när han hade åkt kände jag mig så inspirerad att dra igång nåt nytt här hemma (utöver allt annat vi håller på med) :) Så jag bestämde mig för att måla våra fönster i köket... och 45min efter att brorsan åkt stod jag och maskerade för fullt. Nu är det nästan kart, nya krukor & blommor är inhandlade idag och gardiner ska jag och Agnes åka & handla imorgon.

Anders har jobbat på i sovrummet nere och det börjar ta sig, tapeter & nytt tak är på plats, det är listat och klart runt golv, tak, fönster och möblerna är snart i sin ordning. Det känns som en bonus att få dessa rum, vi har ju bott här i tre år nu & inte direkt saknat utrymme, men det känns även otroligt skönt att dom snart är klara. ("dom" = ett sovrum & ett hobbyrum/ateljé)

I tisdags kom det kusiner på besök... på fm var morbror Mattias, Alfred & Ablin här. Och på em. kom farmor & farfar med kusin Måns. Fika & lek hela dagen.
Jag tycker att det är helt underbart att bo nära familjen! :)

I Onsdags var vi på "lekdejt" med Christine & Elli hemma hos Camilla & Jamie. Det skiljer nån månad och veckor mellan dessa små troll. Det blev go´fika för oss mammor och lek & lunch för dom små. Agnes somnade i bilen på vägen hem, när vi kom hem så la jag över hon i vagnen och det blev fortsatt sovning ute på altanen.
Medans Agnes sov så kom Jenny.L och hälsade på, min barndomskompis som bor i gbg men är på besök i Sundsvall :) ...det blev fika & skvaller tills lillfisen vaknade för då sadlade vi om till lek :)

Och idag har vi varit på babysång i vanlig ordning, sedan shopping på birsta & avslutade dagen med kalas hos mormor, som fyller år idag!!! hipp hipp hurra för dig på din dag!

Här kommer det lite bilder från veckan..


Lek & bus med Jenny :)


Alfred kör rally med Agnes i hennes rosa cadillac... sötungar!


Bilder från lekdejten hos Camilla & Jamie.
Elli, Jamie & Agnes.
Det var inte det lättaste att knäppa kort på alla tre, så vi mutade dom med kex det är därför alla sitter med händerna i munnen :)



Agnes fick den här fåtöljen i julklapp av mormor & morfar och den används dagligen.
Hon tycker verkligen om att sitta i den, det klättras upp & ner 100 gånger om dagen.
Och ofta innan hon ska sova så tar hon sin "goss" & tutte och kryper upp i stolen för att se lite på bolibompa. Ett jättebra sätt att varva ner lite innan de ska sovas.

Imorgon är det fredag & sedan har vi en hel helg att se fram emot :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback