att man inte lär sig...

...när något börjar bli bättre eller när något går bra så ska man ju bara vara tys och njuta, INTE säga högt att "nu är det bättre" eller "nu går det åt rätt håll" mm...
...denna hosta blev 100 gånger värre direkt efter att jag skrev det tidigare inlägg tror jag :(
I helgen har hostan varit riktigt hemsk, en krampande hosta som gör så att min lilla älskade tjej knappt får åt  sig luft mellan attakerna!,och en näsa som täpper igen totalt bara hon somnar för natten.

Ringde BVC idag och fick en läkartid direkt, men denna läkare skulle jag kunna "knyckla ihop" och kasta i papperkorgen!!! ,efter att ha bråkat till mig ett halsprov så bestämde hon att vi även skulle kolla sänkan, feber & göra en näsodling. Varför ska man måsta övertyga läkarna om att mitt barn inte är kärnfrisk?? ...jag är inte där för att jag tycker att det är jättekul att plåga mitt barn genom massa provtagningar, som förövrigt var det värsta jag någonsin gjort!!! .....fy för att ta näsodling på en liiiiten 1 åring + stick i fingret mm.
Tårarna sprutade, slemmet rann... alla kräkreflexer gick igång och hon skrek -aj aj aj aj aj i en halvtimme efteråt. På vägen hem kändes det nästan som att jag skulle börja grina.

När jag kom in till läkaren så sa hon direkt till mig att:
-OM hon hade legat på din axel nu & varit väldigt medtagen så hade jag varit orolig, men eftersom att hon är så pigg så är det ingen fara.
hmmm... jag hade inte hunnit berätta varför jag var där.!!
och när jag snabbt försökte berätta om hennes hosta och febern som kommer och går varannan dag, men som aldrig håller i sig ett dygn. Då avbryter hon mig och säger att hon ska lyssna på lungorna.
Gahhh,... lyssna på mig kvinna och försök svara på mina frågor!!!

Hur som haver... så visade inte halsprovet något, men vi väntar svar på näsodlingen i slutet av veckan.
Jag blev inte ett dugg klokare av att träffa en läkare idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback