Januari - Februari 2012

Efter att december var en "sjukmånad" så hoppades vi innerligt & höll alla tummar & tår för att vi skulle få vara friska ett tag, och så blev Januari.
Ingen VAB-dag på hela månaden :)
Vi var ute och åkte pulka, spark, skotta snö, var till badhuset och badade (vilket var en succé om man frågar Agnes)
Och efter Januari kommer Februari som ni vet :) ...och feber & öroninlamationer blommade upp igen :(
Agnes låg i hög feber i sex dagar, hon pendlade mella 39-40 grader hela tiden och vi hade jättesvårt att få ner febern med alvedon.
Hon var verkligen påverkad av febern, hon varken åt eller pratade... bara nickade och skakade på huvudet när vi pratade med hon.
Själv tycker jag att det är ruggit otäckt med feber, så jag blir väldigt orolig och "nojjig" när Agnes har feber. Men som tur är har vi ju 1177 dit vi kan ringa och ställa alla 1000 frågor och funderingar.
Och gullig som dom är ringer även dom upp för att kolla till Agnes ..att det går åt rätt håll :)
Vi hade ett läkarbesök inbokat redan innan Agnes höga feber kom. (återbesök för att kolla till örat, efter öroninlamationen i dec) vilket var toppen tyckte jag, då kan dom lyssna på Agnes lugor eftersom att hon har en hemsk hosta också.
Lungorna var OK, men hon hade en "dunder öroninflamation" som läkarn sa på höger & en mildare på vänster.
What??? tänkte jag, hon har inte sagt ett pip om att hon har ont i öronen!!
Men som tur var så slapp vi antibiotika kur.
Agnes blev hemma ytterligare en vecka.
Sedan hann hon gå på dagis i fyra dagar när det var dax för nästa feber & kräkfest.
Det var som tur var ingen magsjuka utan säkert slem efter förkylningen, och denna gång blev även jag sjuk.
Jag låg i feber fre- mån, och hade 39,8 hela helgen. Fyyyyy va jag var sjuk :)
Nu är vi inne i Mars månad och återigen håller vi alla tummar och tår.... för nu vill vi vara friska ett tag igen!!
Agnes i sin underbart härliga mysdress från geggamoja.

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej

Har läst din berättelse om allt som har hänt dej i vinter. Tiden går så fort så man hinner inte med. Det var mycket mycket fina bilder på dej och familjen. Den i mysdressen tyckte jag var SÖT SÖT. Många många KRAMAR från FARMOR O FARFAR.

2012-04-16 @ 20:07:13
URL: http://agneslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback