agnes = 9 månader

Nu är Agnes 9 månader, (nästan precis fyllda) och hennes utveckling går fort fram.
Hon kryper för fullt sedan en månad tillbaka, reser sig till ståénde i tex. spjälsängen eller mot vardagsrumsbordet. Är otoligt duktig med fingermotoriken, kan plocka upp små små saker eller skräp :)
Hon är duktig på att roa sig själv, kan sitta länge och väl med att leka eller pillra på leksaker, men det är även stunder då det är full fart, då hon är precis överallt (tv bänken älskar hon, där finns det mycke att riva i)... men har även börjat förstå sig på "aj aj" och "nej" ....fast att hon oftast ger ett stort leénde tillbaka och en riktigt busig blick.
Agnes kan säga mamma, pappa, tutte och meh? :) *duktig tjej*
Hon sover fortfarande lika bra som hon alltid har gjort, somnar 20.00 för natten & vaknar ca 07.00 för att få ny blöja & äta... somnar sedan om igen för att sova en till två timmar till.

Fast att jag är med Agnes precis hela dagarna, det är inte många minuter under dessa 9 månader som jag inte har varit med henne... så kan jag ändå vakna på natten & längta tills hon ska vakna så att vi kan mysa & leka :)
Och ibland kan jag inte lägga mig ner för att sova för att jag ligger & kollar på det absolut sötaste som finns.

Agnes är det absolut bästa som finns, vad gjorde vi innan vi fick våran älskade groda?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback