förskola


I tisdags började Agnes sin inskolning på dagis/ förskolan och vi tyckte att det gick väldigt bra i våra ögon :)
Agnes lekte på bra och utforskade dom nya lokalerna.

Dag 2: Onsdag, då skickade fröknarna ut Anders till fikarummet för att Agnes lekte på så bra & en kort stund senare tyckte dom att han kunde åka hem, så skulle hon äta och ev sova där om allt gick bra. Men strax efter att Anders åkt så ringde dom och meddelade att Agnes hade somnat i knä på en av fröknarna :) ...då måste hon ju känna sig väldigt trygg.
Efter sovningen blev det lunch och lek sedan kom pappa och hämtade henne, ca 13,30-14,00

Dag 3: Torsdag, var det jag och mormor som skulle lämna lilldamen. Mormor följde med för att jag var tvungen att åka och jobba 1 timme senare, så om det inte hade gått bra så skulle hon stanna.
Men efter 30 minuter skickade dom hem oss båda.
På väg till jobbet ringde en av fröknarna för att bekräfta att allt gick bra, och gud vad jag uppskattade de samtalet :) även om jag förstod att Agnes hade de bra så var det toppen att få det bekräftat.
På em fick jag även ett mms på en bild av Agnes när hon sitter och äter med text: "Hej mamma! Nu har jag sovit färdigt och äter. Hämta mig 14,00" 
Vi är supernöjda med bemötandet av alla dessa gulliga fröknar :)

Imorgon är det Fredag och dag 3, hoppas det fortsätter lika bra!! :D

Tänk att Agnes har börjat på förskolan!!! ....galet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback