2013-05-28

V.40+2, natten till 28/5 bestämde sig våran lilla bebis för att komma ut.

Jag vaknade 01.30, vattenavgång + värkar,.. Vi packade ihop och åkte med en sovande Agnes till mormor och morfar.
Kom in till förlossningen strax efter 02.30 och blev inskriven 03.10

Vi var helt ensamma på avdelningen, så vi hade full uppmärksamhet. Och denna gång hann jag till och med bada :)
Jag hade täta värkar och dom kortades ner med två minuter för varje gång.

Sköterskan som var med på Agnes förlossningen hade vi även denna gång vilket gjorde både mig och Anders glad.
Och barnmorskan var underbar, vi har haft två jättebra förlossningar med underbar personal.
Våran lilla bebis föddes kl: 04.46
Vikt: 3622g Längd: 50cm
Och allt gick bra och vi blev utskriven på morgonen och kom hem vid 11- tiden.

En stolt och lycklig storasyster kom också hem då för att pussa och krama sin bebis :)

Sigrid Justina Andersdotter Karlsson
eller - "min pluttbebis" som Agnes säger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback